中1英語 サンシャイン 本文 プログラム10-2 (P102-103)

【PROGRAM10】Mike's Visit to Washington, D.C.

2.過去のことをたずねたり答えたりできるようにしよう。

〈Basic Dialog〉P102

〇We have a math quiz today.

◎Did you study last night?

〇Yes, I did. / No, I didn't.

--------------------------------

〇今日数学の小テストがあります。

◎昨夜勉強した?

〇はい、勉強しました。/いいえ、勉強していません。

 

〈本文〉P103

==============================

Yuki:Thank you for your letter, Mike. Did you enjoy your stay in America?

手紙をありがとう、マイク。アメリカでの滞在は楽しんだ?

Mike:Yes, I did. I visited a lot of museums.

はい、楽しみました。私はたくさんの博物館を訪れました。

Yuki:Which museums did you visit?

どの博物館を訪れましたか?

Mike: The history museums, the art museums, and.... I really liked the space museum.

歴史博物館、美術館そして・・・私は宇宙博物館が本当に好きでした。

You can see Apollo 11 there!

そこではアポロ11号を見ることができるんです!

Yuki:That's wonderful! Did you visit the White House?

それは素晴らしいですね!あなたはホワイトハウスを訪れましたか?

Mike:No. I didn't have the chance.

いいえ。私はその機会がありませんでした。

 

==============================

【New Words】

・did ~した

・dish(es) 皿、料理

〇in the afternoon 午後に

・letter 手紙

・art 美術

・space 宇宙、空間

・chance 機会、チャンス

〇Thank you for~. ~をありがとう